14 mai 2013

Ceasul elvețian-iubirea și amintirea Ellei

Simt în oase că abia începe. Stătea pe marginea patului cu o privire șocantă.. Palidă la față cu părul cărunt, ochii albaștrii se duseseră în fundul capului, însă stăteau neclintiți. Privi îndelung spre masa unde era așezată candela. Era roșie, iar lumina lumânării o făcea strălucitoare. Era epuizată. Nu se putea mișca. Îi cere fratelui ei să-i dea apă. Acesta lipsește din camera plină de lumânări și tristețe. 
-Unde ești, Mihai? Mihai, dragule!
Se aude ușa. Un copil de un anișor intră în cameră. Se clatină și se împiedică. Gurița lui se află chiar sub ochii ei morți. Copilul se sperie, dar nu fuge. Pocind cuvintele, zâmbind cu dințișorii lui abia apăruți, îi spune:
-Ți-am adus un cadou!
Femeia e șocată. Cadou? Ce om pe patul de moarte are nevoie de un cadou?
-Mulțumesc, spune ea, aruncându-i un zâmbet forțat.
Copilul pleacă. Femeia încearcă să se ridice din pat. Uită cât îi este de sete. Caută în plăsuța ce îi fusese adusă de nepoțelul ei. În plasă se aflau trei ceasuri de lux. Dar, cu ce o ajută ceasurile de lux pe o femeie bolnavă de cancer?
Mihai, fratele Ellei pășește în cameră. Se străduiește cât poate să nu-și lase lacrimile să-i scape pe fața palidă. 
-Ce-i cu tine așa? Zici că ești călugăr! Ai un copil! De ce ai fața asta? Parcă tu ai fi bolnav!
-Sunt! Tu ești pe moarte, iar tot ceea ce pot face pentru tine este să-ți ofer un ceas. 
-Dar, Mihai...
-Ella, te rog!
-Mihai ceasul e foarte scump. În plus, de unde știai că-mi doresc un ceas Armand Nicolet MO2 Moon Date Lady Steel White ?


-Nu știam! Dar, știi că mereu am luat doar ce este bun și potrivt, frumos și gustos(amândoi zâmbesc).  Mă gândeam că-ți place acest ceas pentru că, cureaua este din piele originală, iar geamul este de fapt un minunat  cristal safir.
-M-ai nimerit, zâmbi ea tristă, dar fericită totodată!
-Dar, mai ai două?
- Da! Unul este pentru mine, mai exact mi-am ales ceasul  Paul Picot Technograph Wild White Black Diamonds. La fel ca și la al tău cureaua este din piele originală, iar pietrele din interior sunt diamante. 
 Ceasul Maurice Lacroix Calendrier Retro  Steell este pentru fiul meu, dar trebuie să aștept să crească.
-Ella, îți place cadoul meu?
-Da! Știi....Mi-aș dori ca acest ceas să-mi lungească cu încă un an viața.
Mai stau puțin  de vorbă până când nepotul Ellei își strigă tatăl. Între timp, Ella adoarme.
Dimineața Ella era programată la doctor. Părea mai vioaie, zâmbea și nu era acel zâmbet forțat. Ceasul ce-l primise devenise martorul suferinței și luptei în fața cancerului. După ora 14 Ella se întoarce acasă. Deși, boala își lăsa urme pe chipul ei în fiecare zi, ceasul îi conferea mai mult decât strălucirea unui machiaj. 
Trecu timpul și Ella se simțea din ce în ce mai rău.
Marți, 15 mai, Ella moare. Mihai este distrus. Singurul care mai dădea viață locuinței era fiul lui Mihai.  Ziua înmormântării a fost groaznică. Toți erau îmbrăcați în negru, doar Ella în sicriu avea rochie alba de mireasă și ceasul ce-l primise de la fratele ei strălucea mai puternic ca nicodată. 
După acel moment trist Mihai și fiul său se întorc acasă. Fiul lui Mihai adoarme. Mihai pășește în camera Ellei. Plânge. Și plânge nemaiputând să-și stăpânească lacrimile. Ella nu-l mai vedea. Se gândea la soția ce a uitat de copil și de el,dar și  la sora sa, ce a plecat cu regret. 
Pășește încet în camera ce-i adusese lacrimi și zâmbete. Pe colțul mesei  se afla cutia în care fusese adăpostit ceasul Ellei. O deschide și găsește un bilet: 

Am fost o povară pentru tine în perioada asta. Nu te-ai putut bucura de fiul tău din cauza mea. Nepoțelul meu a venit neplănuit și eu am aflat de cancer exact în acea zi. Îmi pare rău că nu am mai putut lupta! Copilul tău, nepotul meu mi-a dat putere să mai rezist, dar... În ziua când mi-ai oferit acel ceas am fost foarte emoționată. Îmi place să-l privesc și nu regret nimic. Nu-mi pare rău că a fost un ceas și nu un inel. Pentru că, ceasul de la tine mi-a oferit zâmbet pentru câteva săptămâni. Iar, tu mi-ai oferit iubire! Voi fi plecată când vei citi, dar sufletul meu va fi lângă tine și nepoțelul meu drag!
P.S Nu uita să-i oferi băiatului tău acel ceas pe care mi l-ai arătat și găsește-i o mamă minunată ca tine, căreia să-i oferi unul identic cu al meu”.

Când a scris Ella acel bilet?! Nimeni nu știe!
Dar, pentru Mihai ceasurile elvețiene au rămas un simbol al iubirii și al amintirii. Chiar și după moarte! 


Articol scris pentru:
Campania TOPCeas.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu