12 iulie 2016

Cum să fii OM în 2016?

Titlul meu poate suna deplasat, dar hai să privim adevărul, câte persoane din anturajul nostru mai intră în categoria OM în adevăratul sens al cuvântului.  Mie nu îmi pare că prea mulți. Oricât de dur este, realitatea trebuie acceptată. Nu neg, există multe ispite în secolul nostru și atunci totul devine așa greu, dar dacă ne-am aminti o clipă cine suntem noi cu adevărat, lucrurile ar căpăta o direcție frumoasă.
Căci a fi OM nu înveți la școală, la facultate sau mai știu eu unde, să fii OM înseamnă să ai niște principii după care să te ghidezi, niște valori sănătoase și respect. Dar ca să fiu sinceră, respectul mi se pare că lipsește cu desăvârșire din societatea noastră. Cu toții geșim, dar nu ne și asumăm. Sunt sigură că asumarea și conștientizarea reprezintă elemente principale în definirea noastră ca și oameni. Lipsa banilor ne face pe zi ce trece tot mai dușmani, ne dușmănim pe noi și uităm că nu banul te face OM, însă...
Din punctul meu de vedere, în fiecare zi pierdem câte un om, unii sunt vrăjiți de puterea finaniciară a altora, iar alții de propriile realizări. Am ajuns o societate condusă de lucruri materiale și este trist. Cred că nu am întâlnit situații mai urâte decât acelea în care în cadrul unei discuții te trezești cu o întrebare negândită „Și...cât câștigi?”. Păi câștig cât pot, cât vreau, dar nu asta mă definește pe mine. Da, da, nu s-a mai lovit nimeni de chestia asta. Ori, situații mai există, gen: am o leafă lunară de nu știu câte zeci de miloane...So what? Ce crezi, ești unica persoană care are bani? Oh, dă-mi voie să te dezamăgesc, NU!
Clar, asta nu înseamnă să fii OM, ci o „tentativă” marcată de frustrări. Cred că dacă nu pleci de acasă cu principii bine stabilite sau dacă nu te reeduci la timp, chestiunea asta cu OM e mai greu de  înțeles și dobândit .
Nu uita că e atât de simplu să fii OM! Și cred că Dalai Lama a zis bine ”Fii bun ori de câte ori este posibil. Este întotdeauna posibil.” Aici BUN aș înlocui cu OM, deci -  Fii OM ori de câte ori este posibil. Este întotdeauna posibil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu