21 martie 2016

Cât de important este să spui DA sau NU? Cât contează un FEEDBACK?

Cu câțiva ani în urmă, aș spune ani buni, rușinea sau teama mă împiedica să spun DA sau NU. Habar n-am ce era în capul meu, dar lucrurile au evoluat și s-au schimbat mult. Spre exemplu, înainte dacă cineva îmi zicea să fac ceva ce nu-mi plăcea, cu greu mă opuneam, chiar făceam ca și cum eram plătită. Târziu am obișnuit să accept un lucru, să spun DA și NU și să dau un feedback, indiferent cât de dur este. Este foarte important să spui STOP atât pentru tine, cât și pentru interlocutorul tău. 

Să luăm un exemplu banal, exemplul întâlnit foarte des. Te angajezi, iar la început accepți tot felul de chestii să faci, pentru că poți învăța sau pentru că vrei să vezi dacă-ți place. Sigur, mai poți face ceva și de teamă. Ce faci după ce îți dai seama că nu îți place sau că nu vrei să faci? E simplu, ajungi să fii un om frustrat, iar asta e rău. Este important să spui DA și NU în orice situație. Un DA poate salva prietenii, iar tu îți lași loc de salut, un NU te poate învăța să trăiești frumos, fără frustrări și sentimente de invidie pe care nici tu nu le înțelegi. Un feedback sincer și argumentat este vital în orice situație, dar din nefericire nu trăim într-o lume în care corectitudinea este valoarea noastră principală. Oamenii sunt diferiți din ziua în care s-au născut și asta este foarte bine, însă fie nu țin la ei și trăiesc haotic după principii doar de ei înțelese, fie se încăpățânează să emită sentimente frumoase. Am observat că la interviurile pentru angajare te lovești de tot felul de tipologii, însă cel mai des întâlnite sunt acelea care îți spun - te sunăm noi (evident, nu aștepta prea mult, pentru că poate ratezi o șansă bună)  sau  - nu ești portivit pentru postul nostru. Motivul? Nici ei nu-l știu, credeți-mă! :) Fericirea mare îmi este când mă interesectez cu oameni care au mereu un răspuns bine argumentat și, cunoscând astfel de oameni, schimbarea vine și la mine. Așa de ani buni am ajuns să fiu extrem de directă și mă simt fantastic de bine, să spun DA și NU, dar și să-mi argumentez deciziile. 

P.S. Mie-mi plac oamenii ăia - „apelează cu înceredere la mine”, iar tu testezi și primești scuze penibile sau întrebări lipsite de respect. Tocmai din acest motiv am triat mediul meu social, iar dacă încă vorbesc cu cineva de acest gen penibil și deloc interesant, nu este pentru că duc lipsă de oameni, ci pentru că am învățat că ei mă pot scuti de probleme, văd la ei ceea ce eu nu trebuie să fac niciodată. 
So...joacă-ți cartea corect și vei avea de câștigat! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu