13 august 2013

...Old love...

M-am întors la iubirea mea veche deoarece, tot ce aud azi și văd mă irită. Îmi amintesc cum a început, dar mai mult cum s-a sfârșit. Mult timp am rămas prinsă acolo, încercând să fiu ceva din tot ce-mi oferea vechea mea iubire. Și acum mă gândesc cu atâta patimă la ea, la ziua în care am întâlnit-o, dar mai ales la impactul produs. Nu-mi spune că tu nu-ți amintești de iubirile vechi pentru că nu te voi crede. Cu cât drag, cu câtă ardoare m-am dăruit acelei iubiri. Îmi pusesem toată familia în cap, dar nu numai. Cred că am fost o pacoste pentru vechile iubirii și nu spun că pentru actualele sau viitoarele voi fi altceva. Îmi place să fiu pacoste în viața lor, să le văd cum din răsputeri vor să mă schimbe  și chiar reușesc doar că într-o altă dmensiune a timpului. Reușesc să mă schimbe, să mă învețe exact în momentul în care se termină, momentul acela în care iubirea se consumă. Să vă spun despre iubirea mea veche...Umanistul italian, Giovanni Boccaccio mi-a luat mințile la sfârșitul clasei a X-a. Ce timpuri! Întâmplător am dat azi peste lista de cărți citite și țin să menționez că nu e deloc mică. În liceu îmi notam fiecare carte și tot ce-mi plăcea din ea, iar acum m-a picat în mână acea listă. Momentul în care G.B și-a făcut apariția în viața mea nu a fost unul special, dar când a plecat acel moment a devenit special. Special pentru că, am reușit să termin în trei zile o carte considerată pe atunci imensă, am trecut dintr-o sferă în alta a acțiunii, cunoscând o mulțime de tipuri de oameni, am văzut și înțeles într-un fel anume acele pagini. Mă întreb dacă acum aș percepe diferit tot ceea ce am înțeles atunci. Îmi amintesc că ridicolul nu lipsea din acele rânduri. Trebuie să-mi regăsesc vechea iubire. Și nu vreau filmul, vreau cartea....Trebuie să-mi reamintesc fiecare felie din viețile preoților, călugărilor, micilor burghezi...Mmm, dacă mă gândesc mai bine aceasta este una dintre vechile mele iubirii, dar unica pe care vreau să mi-o reamintesc. Mai vreau iubiri din astea, sunt singurele iubiri care te ajută cu adevărat, doar că inevitabil într-o zi sau două(depinde) devin vechi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu