22 august 2013

Lucruri mărunte vs. BANII

Trăim într-o societate în care banul stăpânește absolut totul. De la sănătate la disctracție, banul este atât teoretic, cât și practic conducătorul. Zi de zi aud oamenii în jurul meu spunând „m-am săturat să muncesc și să nu am bani, nu mai știu de unde să iau și unde să pun etc”. Când nu ai bani nu te poți bucura de nimic. Ce să mai vorbim de lucruri mărunte...Ce sunt de fapt lucrurile mărunte? Pe cine mai impresionează aceste lucruri? Banul a pus stăpânire pe tot și pe toți. Iar, partea cea mai urâtă a lucrurilor este că atunci când nu îl ai te simți un nimeni. Practic, banii ne conferă valoare?!. Aici îmi ridic un semn de întrebare și nu știu cum să percep partea cu banii și valoarea unui om. De ce? Pentru că nu de puține ori văd oameni care fac diferențe majore între oamenii modești (să zic) din punct de vederea financiar și oamenii bogați. Mai puțin tratează cuvintele vulgar și decent, de fapt nu numai cuvintele, ci și semnificația lor....Revenind asupra întrebării „Ce sunt de fapt lucrurile mărunte?”, fiecare om percepe lucrurile în felul lui, atribuindu-i și semnificație diferită.  Ceea ce  cu adevărat  mă sâcâie  nu este  un om cu bani, ci un om cu bani fără principii. Și cred că fiecare dintre noi s-a lovit măcar o dată de genul acesta de oameni. Dar, fie! Îmi amintesc o experiență cu un „domn” , un director la nu mai știu ce bancă ce își dovedea nesimțirea fără vreo ezitare.  Probabil fiind obișnuit cu persoane care tac și acceptă jigniri o fi crezut că și eu sunt una dintre acele fete ce spun „să fie cum spuneți dumneavoastră”. Dar, există o vorbă „fiecare naș își are nașul lui”. Săracul și azi îl compătimesc că l-am făcut din director un nesimțit ...Iar, de obicei eu n-am răbdare să dau explicații, ci pur și simplu dacă nu-mi place ceva, nu-mi place. Așa că acest distins domn nu numai că a fost făcut cu ou și cu oțet , ci și luat la trei de doi bătrâni. Și ce bine m-am simțit, având în vedere că venise cu pretextul „mă fată, tu nu ai habar cine sunt eu...” Lucruri mărunte vs Bani...Oameni simpli vs nesimțiți...Și, așa pe final vreau să menționez o chestiune: doar oamenii care cunosc cu adevărat cultura banului știu să aprecieze mai mult decât ne putem imagina...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu